.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهای جهانی نفت افزایش یافت

بهای نفت در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا، بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز به دلیل کاهش تولید اوپک در ماه نوامبر افزایش یافت، البته افزایش تولید نفت آمریکا و بی‌ثباتی درباره‌ بودجه این کشور برای سال آینده مانع از افزایش بیشتر قیمتها شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تولید نفت سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت اوپک در ماه نوامبر کاهش یافته است.

بر این اساس بهای نفت برنت با 36 سنت افزایش به 108 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با 18 سنت افزایش 85 دلار و 97 سنت در هر بشکه معامله شد.

جاناتان بارات تحلیل‌گر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: چشم‌انداز تقاضای انرژی چندان قوی نیست و اوپک احتمالا گفت‌وگو درباره‌ سقف تولید را شروع خواهد کرد که به افزایش قیمت‌ها خواهد انجامید.

انتظار می‌رود که این گروه در نشست امروز خود در وین سقف تولید خود را حفظ کند و درباره‌ جانشین دبیرکل این سازمان بحث داشته باشد.

عربستان سعودی اوایل امسال تولید خود را افزایش داد.

تحلیلگران می‌گویند: این احتمال وجود دارد که اوپک به زودی مجبور به بازبینی درباره‌ سقف تولید خود به دلیل چشم انداز ضعیف تقاضا در سال آینده شود.

اوپک روز گذشته هشدار داد که رشد تقاضای جهانی نفت در نیمه‌ اول سال 2013 به دلیل ضعف اقتصادی کم خواهد بود.

برخلاف کاهش تولید اوپک، تولید نفت در آمریکا با سرعت بیشتری در حال افزایش است که این امر به دلیل تحول در زمینه‌ تولید نفت شیل در آمریکا است.

آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان انتظار می‌رود در سال 2013 روزانه هفت میلیون و 100 هزار بشکه نفت تولید کند که 11 درصد نسبت به امسال بیشتر است و نیاز این کشور به واردات را کاهش خواهد داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.